sobota, 13 lipca 2013

W poszukiwaniu źródła optymizmu

Foto: A.M.

Zauważyłam, że na starość życie staje się dziurawe jak zjedzona przez mole stara jesionka. Wszystko przez te dziury ucieka. Dni, lata, pamięć i uroda. Muszę przyznać, że najbardziej dokucza mi brak urody. Oszałamiająca nigdy nie była, ale żeby aż tak gdzieś zniknęła? Tu zwisa, tu się marszczy, tu zanika, tu przybywa. Całkowity brak równowagi estetycznej. Oczy maleją, nos rośnie. A cycki nie! No i gdzie w tym jakiś sens? Na oczy znalazłam lekarstwo – paseczki podnoszące opadające powieki. Oczy stają się dwa razy większe i dziesięć lat młodsze. Sprawa nosa nie została jeszcze rozwiązana.

Wszechobecne przemijanie dotyczy prawdopodobnie również mnie. Dotyczy i dotyka, żeby nie powiedzieć, że daje solidnego kopa. A po co ja mam przeminąć? Zwolnić miejsce? Użyźnić glebę?

Raczej się na to nie zgadzam, i pozwolicie, że dokąd się da, pozostanę przy swoim zdaniu. A czy ono będzie brane pod uwagę przez siły wyższe, to już inna sprawa.

4 komentarze:

  1. No cóż, więdniemy niczym róże.Mnie, jak na złość, biust nie zanikł, niestety stracił "konsystencję". Zupełnie nie rozumiem po co mi włosy tak szybko odrastają, skoro odrastają siwe, przez co wciąż muszę uzupełniać ich kolorek. Każdy mój ubytek wagi widać przede wszystkim na twarzy, bo miejscami przypomina zbyt długo czekające na konsumpcję jabłuszko. Do tego dochodzą różne atrakcje dermatologiczne, związane nie tyle z wiekiem co z autoimmunologią mego organizmu.Nie ogarnia mnie bunt na myśl o zmianie wymiaru - raczej napawa mnie obawą myśl,że w pewnej chwili w dość istotny sposób stracę kontrolę nad sobą- ogromnie boję się stanu zależności od innych we wszystkich codziennych
    czynnościach. Podobno dobrodziejstwem sklerozy jest to, że delikwent zupełnie nie zdaje sobie sprawy jakim już jest ramolem.
    Więc może tym optymistycznym dla nas zródłem powinna być skleroza????
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anabell, miło, że o mnie nie zapomniałaś:) Faktycznie, też zauważyłam, że bardzo szybko odrastają mi włosy. Jedynym plusem jest tu to, że przy jasnych włosach siwizna nie rzuca się tak w oczy. To co? Czekamy w takim razie na sklerozę! :) Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Mocno "pamiętliwa" jestem gdy kogoś lubię i cenię.
      Miłego, ;)

      Usuń
  2. Źródłem optymizumu może być bateria słoneczna w postaci ciekawej wycieczki, czy zrobienia czegoś fajnego.

    OdpowiedzUsuń